perjantai 19. heinäkuuta 2013

Yllätyssynttäripaniikki

Yllätyssyntäreistä puhuttaessa suurimmalle osalle taitaa tulla mieleen lähinnä jenkkileffoista ja -sarjoista tutut kohtaukset, jossa ihmiset hyppivät esiin sohvan takaa. Meillä yllätyssynttärit tällä kertaa tarkoittavatkin nyt sitä, että lapsen juhlat aikaistuivat viikolla. Olin kerrankin kätevänä emäntänä tilannut juhlasälää valmiiksi, mutta viikon keikautus aikatauluissa aiheutti tietenkin sen, että juhlakamat tuskin ehtivät ajoissa perillä. Koska lapselle oli kuitenkin luvattu oktonauttisynttärit, ei auttanut tämän nielutulehduspotilaan tehdä muuta kuin tarttua saksiin ja liimatuubiin.


Pari tuntia myöhemmin oktonauttiviirinauha on yhteenliittämistä vaille valmis. Kuvat leikkelin pojan Oktonauttilehtien kansista, viirikolmiot askartelupahveista ja kirjaimet leikkelin vapaalla kädellä kartongista.

Nyt sitten pitäisi keksiä missä välissä saadaan lauantain juhliin tarjottavat kasaan. Mummi on meillä ensi viikolla lapsenvahtina joten voin varmaan antaa tuolle kaksikolle päiväkäskyksi pikkuleipien leipomisen, mutta en tosiaan tiedä missä välissä ehtisin jonkun kakun leipomaan, puhumattakaan siitä, että tietäisin, että onnistuuko tuolla meidän kiertoilmauunilla edes täytekakkupohjaa tekemään. Ja se täytekakkuhan pitää saada kun tuo kääpiö on varmaan ainoa kolmevuotias joka aidosti tykkää täytekakusta. Ja ei meillä edes ole riittävän isoa irtopohjavuokaa. Niin ja valmista kakkua ei tietenkään voi ostaa. Tai tyytyä kaivamaan muumikeksejä pöytään. Lisäksi sisälläni asuva karjalaisnainen vaatii sinnikkäästi, että tarjolla tulisi olla ne kuuluisat sen seitsemän sorttia, mieluiten sekä suolaisessa että makeassa.

7 kommenttia:

  1. Mä ratkaisin täytekakkuongelmani sillä, että ostin Pirkan kakkupohjan. Oli hyvää, helppoa ja nopeaa (eikä vähiten helppo siksi, että se oli kolmessa osassa jo valmiiksi...). Mä kyllä olen tehnyt meidän uunin kanssa kakkupohjankin joskus, mutta nyt en vaan jaksanut.

    VastaaPoista
  2. Hei mä olen vasta päässyt siihen pisteeseen, että voin ostaa kaupasta peruna-sipulisekoitusta ilman etten tunne olevani laiska paskiainen. Musta tuntui, että mä en ole vielä ihan kypsä valmis kakkupohjaan. Tosin mä myös mietin, että voisin siirtää kunnianhimoni miehen ongelmaksi ja laittaa sen leipomaan sillä välin kun me hummataan perjantaina poikien kanssa kylällä.

    VastaaPoista
  3. Mä en osaa (tai siis uskalla, koska ikinä en ole varma pohjan onnistumisesta) auttaa kakkupohjan kanssa konkreettisesti, mutta Pavlovan mä osaan tehdä ja voin tehdä vaikka lauantaina aamulla, joskaan se ei ole täytekakku, eli ongelma on yhä olemassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin pavlovaa, mutta se ei oikein ole lapsen suuhun sopivan makuista. Mutta kiitos tarjouksesta :D

      Poista
  4. Tee pari kääretorttupohjaa ja kokoa kakku niistä! Paistoaika huomattavasti maltillisempi ja kiertoilmallahan ne valmistuu yhdellä kertaa. Maijan synttäreille tein kahdesta pellillisestä ja olipahan sitä kakkua more than plenty kuten tavallisesti...

    Hanna

    VastaaPoista

Jätä ihmeessä viestiä!