maanantai 24. maaliskuuta 2014

Aina toisinaan minäkin olen muodissa

Joskus vielä muutama vuosi sitten jaksoin testailla hiuksieni kanssa jos vaikka ja mitä. Pidin niitä uudistuvana luonnonvarana, joiden pituus ja väri vaihteli huomattavasti laajemmalla skaalalla mitä nykyään. Kaipa tämä on mukavuudenhalua kun ei halua käydä kampaajalla kahdeksan viikon välein ja hiusten laittamisen eteen suurin ponnistus on niiden harjaaminen hiusten pesun jälkeen. Toisaalta sitähän sanotaan, että fiksu valitsee taistelunsa ja tämä minun pehkoni yleensä ei juuri muotoilutuotteista ja -laitteista ole piitannut vaan on taipunut juuri siihen suuntaan mihin kulloinkin on mielinyt.

Mutta aina tosinaan tämän kuontalonkin kanssa lykästää. Kävin näyttämässä tätä minun hyppykuppaani tänään työterveyslääkärissä ja labrakokeita odotellessani ehdin lukea MeNaisia. Siellä se viisaus sitten luki. Yksi kevään kuumin kampaus on villi polkka, joka saa olla huolettoman näköisesti laineilla. Eli kävelin lääkäristä ulos matkassani diagnoosi virustulehduksesta ja hoitokeinona reippaasti hoitavaa astmalääkettä ja teetä sekä tietoisena siitä, että ainakin hetken aikaa minä ja kuontaloni olemme muodissa. Että kyllä nyt kelpaa yskiä.

Siinä missä hiusten suhteen olen äärettömän laiska niin panostan kaikki paukkuni silmälaseihin. Näinä laserleikkausten aikakautena tuntuu suorastaan rikolliselta myöntää, että minä pidän silmälaseista kasvoillani. No, tosin aika imagokakkulathan nämä minulla on. Miinusta ei juurikaan ole ja se vähänkin on lähtenyt jo ikänäön myötä korjautumaan. Lähinnä laseilla korjataan hajataittoa. Laseja olen päivittänyt suunnilleen parin vuoden välein. Työnantajani tarjoaa silmälasirahaa parin vuoden välein ja nyt on pari vuotta pyörähtänyt näiden nörttipokien klassikkojen ja samassa diilissä ostettujen turkoosien Dame Edna-lasien kanssa. Nyt tekisikin mieli taas jo jotain uutta. Ehkä välillä jotain metallisankaista. Tosin nämä nörttilasitkin kyllä edelleen istuvat naamaan ja fiilikseen. Kaipa sitä taas pitäisi mennä sovittelemaan. Olen siinä mielessä helppo lasien ostaja, että kasvojeni malliin tuntuu sopivan suurin osa laseista. Oikeastaan ainoa haaste on löytää riittävän leveät pokat, koska haluan lasien kehystävän kasvojani, en kasvojen lasejani.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä ihmeessä viestiä!