perjantai 14. maaliskuuta 2014

Kevään värit

Anteeksi parin päivän hiljaisuus. Tiistaiaamusta tähän hetkeen olen tehnyt enimmäkseen töitä, istunut autossa ja puhunut ääneni käheäksi. Iltaisin hotellilla ja äidin luona olen ollut niin rätti väsynyt että olen vain kömpinyt nukkumaan ja aamun pienen vapaan hetken halusin antaa pojalle.

Päivien mittaan maallinen omaisuus on kulkenut kainalossa ja sylissä. Niitä tuijotellessani huomasin, että yllättävä väri on ottanut vallan kassissani.

Mistä nämä kaikki punaiset ja oranssit ovat kassiini eksyneet?

Tai no, sateenvarjon veli osti lahjaksi, kameran värin valitsi lapsi, muistikirjaksi halusin muuta kuin mustaa, iPad sai punaiset kuoret kun ajattelin, että se ei ole kovin arka väri, mutta erottuu miehen harmaasta, meikkipussissa huomion kiinnitti veljenpojat, lompakko oli päähänpisto, taskulampun kassiin oli kätkenyt lapsi, Keep Cupiin halusin kevään aurinkoa, kännykän kuoret valitsin, koska nuo on mahdollisimman kornit ja kirja tarttui matkaan alelaarista.

Niin ja fuksian värissä kirkuva veska.

Se on Design Markkinoilta ja olen sitä mieltä että kannatti tosiaan uskoa Lumin kojun myyjää, joka totesi, että tyypi joka verhoaa itsensä mustaan ja harmaaseen tarvitsee hän väriä elämään. No tuntuu, että sitä väriä on hiipinyt muutenkin ja tuo punainen vähän yllätti. Edellinen punainen kausi minulla oli lukiossa. Sitä edelsi ruskea ja vihreä kausi. Opiskeluaikana sporttasin violettia, pitkään elämäni tehostevärit olivat turkoosi ja keltainen. Nyt on sitten taas punainen kausi. Varmasti osin pojan ansiosta, siitä punainen on parasta maailmasta ja kaipa olen voinut kaivata musta-harmaaseeni vaihtelua. Vaatteisiin punainen ei ole vielä löytänyt ja mietin, että tuskin löytääkää. Minä viihdyn vaan niin hyvin monokromaattisissa mekoissani.

Mutta nyt kutsuvat taas työt ja teehetki on ohitse. Viikon viimeisen rutistuksen jälkeen kutsuu bussi ja viikonloppu Turussa. Rentoa olemista ja rakkaita ihmisiä. Kuulostaa ihan siltä mitä lääkäri määräisi.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä ihmeessä viestiä!